Few-shot Learning with Noisy Labels

Kevin J. Liang, Samrudhdhi B. Rangrej, Vladan Petrovic, Tal Hassner

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Few-shot learning (FSL) methods typically assume clean support sets with accurately labeled samples when training on novel classes. This assumption can often be unrealistic: support sets, no matter how small, can still include mislabeled samples. Robustness to label noise is therefore essential for FSL methods to be practical, but this problem surprisingly remains largely unexplored. To address mislabeled samples in FSL settings, we make several technical contributions. (1) We offer simple, yet effective, feature aggregation methods, improving the prototypes used by ProtoNet, a popular FSL technique. (2) We describe a novel Transformer model for Noisy Few-Shot Learning (TraNFS). TraNFS leverages a transformer's attention mechanism to weigh mislabeled versus correct samples. (3) Finally, we extensively test these methods on noisy versions of MinilmageNet and TieredImageNet. Our results show that TraNFS is on-par with leading FSL methods on clean support sets, yet outperforms them, by far, in the presence of label noise.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings - 2022 IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition, CVPR 2022
מוציא לאורIEEE Computer Society
עמודים9079-9088
מספר עמודים10
מסת"ב (אלקטרוני)9781665469463
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2022
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע2022 IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition, CVPR 2022 - New Orleans, ארצות הברית
משך הזמן: 19 יוני 202224 יוני 2022

סדרות פרסומים

שםProceedings of the IEEE Computer Society Conference on Computer Vision and Pattern Recognition
כרך2022-June
ISSN (מודפס)1063-6919

כנס

כנס2022 IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition, CVPR 2022
מדינה/אזורארצות הברית
עירNew Orleans
תקופה19/06/2224/06/22

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2022 IEEE.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Few-shot Learning with Noisy Labels'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי