אתגרים, הזדמנויות ואסטרטגיות של הוראה מרחוק בחירום במהלך ההתמודדות עם מגפת הקורונה

תמר ענבל-שמיר, אינה בלאו

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרק

תקציר

במהלך תקופת הקורונה נדרשו המורים המלמדים במערכת החינוך הפורמלית, לבצע הוראה מרחוק המותאמת לחירום (Emergency Remote Teaching- ERT). לשם-כך היה עליהם להתמודד עם ניהול הוראה-למידה מרחוק המשלבת הפעלות סינכרוניות ואסינכרוניות. מטרת המחקר הייתה להבין את האתגרים ואת ההזדמנויות בהקשר של למידה מרחוק בעת חירום בהיבטים פדגוגיים, טכנולוגיים וארגוניים, ולעמוד על אסטרטגיות ההוראה בהן בחרו המורים להשתמש. המחקר הינו מחקר איכותני המבוסס על היגדים שנאספו באמצעות שאלון מקוון פתוח בו השתתפו 133 מורים מבתי-ספר יסודיים ותיכוניים בפריסה ארצית. המשתתפים התבקשו לשתף את נקודות המבט האישית שלהם ולתאר את התנסותם בראשית הלמידה מרחוק. הניתוח התבצע על-פי גישת התיאוריה המעוגנת בשדה (מלמטה למעלה) והעלה 1,822היגדים. ההיגדים משקפים את תפיסות המורים בהקשרים פדגוגיים, טכנולוגיים וארגוניים (N=580) שחוו בהתייחס לאתגרים, ההזדמנויות שנמצאו בפן האישי והמערכתי בהוראה מרחוק. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומהFacilitating Emergency Remote Teaching during COVID-19 Pandemic
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהאדם הלומד בעידן הדיגיטלי: ספר הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות טכנולוגית וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
כותר משנה של פרסום המארחהאוניברסיטה הפתוחה. המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה
עורכיםיורם עשת, אינה בלאו, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן
מקום הפרסוםרעננה
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס
עמודים162-175
מספר עמודים13
סטטוס פרסוםפורסם - 2021

IHP publications

  • ihp
  • אסטרטגיות למידה
  • בתי ספר
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • מגפת הקורונה, 2020-
  • מורים
  • מערכת החינוך
  • מצבי חירום
  • קורונה (מחלה)
  • שיטות הוראה
  • תלמידים

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'אתגרים, הזדמנויות ואסטרטגיות של הוראה מרחוק בחירום במהלך ההתמודדות עם מגפת הקורונה'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי