תקציר
במהלך תקופת הקורונה נדרשו המורים המלמדים במערכת החינוך הפורמלית, לבצע הוראה מרחוק המותאמת לחירום (Emergency Remote Teaching- ERT). לשם-כך היה עליהם להתמודד עם ניהול הוראה-למידה מרחוק המשלבת הפעלות סינכרוניות ואסינכרוניות. מטרת המחקר הייתה להבין את האתגרים ואת ההזדמנויות בהקשר של למידה מרחוק בעת חירום בהיבטים פדגוגיים, טכנולוגיים וארגוניים, ולעמוד על אסטרטגיות ההוראה בהן בחרו המורים להשתמש. המחקר הינו מחקר איכותני המבוסס על היגדים שנאספו באמצעות שאלון מקוון פתוח בו השתתפו 133 מורים מבתי-ספר יסודיים ותיכוניים בפריסה ארצית. המשתתפים התבקשו לשתף את נקודות המבט האישית שלהם ולתאר את התנסותם בראשית הלמידה מרחוק. הניתוח התבצע על-פי גישת התיאוריה המעוגנת בשדה (מלמטה למעלה) והעלה 1,822היגדים. ההיגדים משקפים את תפיסות המורים בהקשרים פדגוגיים, טכנולוגיים וארגוניים (N=580) שחוו בהתייחס לאתגרים, ההזדמנויות שנמצאו בפן האישי והמערכתי בהוראה מרחוק. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Facilitating Emergency Remote Teaching during COVID-19 Pandemic |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: ספר הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות טכנולוגית וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס |
כותר משנה של פרסום המארח | האוניברסיטה הפתוחה. המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה |
עורכים | יורם עשת, אינה בלאו, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם קלמן, תרצה לוטרמן |
מקום הפרסום | רעננה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
עמודים | 162-175 |
מספר עמודים | 13 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2021 |
IHP publications
- ihp
- אסטרטגיות למידה
- בתי ספר
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- מגפת הקורונה, 2020-
- מורים
- מערכת החינוך
- מצבי חירום
- קורונה (מחלה)
- שיטות הוראה
- תלמידים