Epigenetic learning in non-neural organisms

Simona Ginsburg, Eva Jablonka

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתסקירהביקורת עמיתים

תקציר

Learning involves a usually adaptive response to an input (an external stimulus or the organisms own behaviour) in which the input-response relation is memorized; some physical traces of the relation persist and can later be the basis of a more effective response. Using toy models we show that this characterization applies not only to the paradigmatic case of neural learning, but also to cellular responses that are based on epigenetic mechanisms of cell memory. The models suggest that the research agenda of epigenetics needs to be expanded.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)633-646
מספר עמודים14
כתב עתJournal of Biosciences
כרך34
מספר גיליון4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - אוק׳ 2009

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Epigenetic learning in non-neural organisms'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי