Emotional Geographies of Teaching, Empathic Communication, Democratic School Climate, and Teacher Burnout

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

Emotional geographies are the patterns of proximity or distance in social encounters and connections that help build and shape the emotions we experience about ourselves, our world, and each other. Concerning schools, scholars identified several emotional geographies, including sociocultural, moral, professional, political, and physical. These may create extreme emotional distance between teachers and key stakeholders like parents and students. At the same time, the literature suggests that empathic communication is particularly effective at overcoming these emotional geographies. The chapter uses new measures of emotional geographies and empathic communication in schools to evaluate the influence of these constructs on democratic school climate and teacher burnout.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחCommunication and Education
כותר משנה של פרסום המארחPromoting Peace and Democracy in Times of Crisis and Conflict
מוציא לאורwiley
עמודים216-235
מספר עמודים20
מסת"ב (אלקטרוני)9781119985280
מסת"ב (מודפס)9781119985259
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 6 ינו׳ 2024

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2024 by John Wiley & Sons, Inc. All rights reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Emotional Geographies of Teaching, Empathic Communication, Democratic School Climate, and Teacher Burnout'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי