Emotional Dilution of the Stroop Effect: A New Tool for Assessing Attention Under Emotion

Eran Chajut, Asi Schupak, Daniel Algom

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

In order to gauge in a precise fashion the capture of attention by emotional stimuli, we developed a new tool that imports the classic Stroop effect into the realm of emotion. Strooping the typical emotion tasks enabled the derivation of a pure intraitem measure of attention under emotion. The results of two experiments showed that the classic Stroop effects were smaller with emotion than with neutral words, demonstrating the power of emotion to bias attention. This emotional dilution of the Stroop effect can serve as a general-purpose tool for assessing attention under emotion.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)944-948
מספר עמודים5
כתב עתEmotion
כרך10
מספר גיליון6
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - דצמ׳ 2010

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Emotional Dilution of the Stroop Effect: A New Tool for Assessing Attention Under Emotion'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי