Do we really need to collect millions of faces for effective face recognition?

Iacopo Masi, Anh Tuân Trân, Tal Hassner, Jatuporn Toy Leksut, Gérard Medioni

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Face recognition capabilities have recently made extraordi- nary leaps. Though this progress is at least partially due to ballooning training set sizes - huge numbers of face images downloaded and labeled for identity - it is not clear if the formidable task of collecting so many images is truly necessary. We propose a far more accessible means of increasing training data sizes for face recognition systems: Domain spe- cific data augmentation. We describe novel methods of enriching an exist- ing dataset with important facial appearance variations by manipulating the faces it contains. This synthesis is also used when matching query images represented by standard convolutional neural networks. The effect of training and testing with synthesized images is tested on the LFW and IJB-A (verification and identification) benchmarks and Janus CS2. The performances obtained by our approach match state of the art results reported by systems trained on millions of downloaded images.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחComputer Vision - 14th European Conference, ECCV 2016, Proceedings
עורכיםBastian Leibe, Jiri Matas, Nicu Sebe, Max Welling
מוציא לאורSpringer Verlag
עמודים579-596
מספר עמודים18
מסת"ב (מודפס)9783319464534
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2016
אירוע14th European Conference on Computer Vision, ECCV 2016 - Amsterdam, הולנד
משך הזמן: 8 אוק׳ 201616 אוק׳ 2016

סדרות פרסומים

שםLecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
כרך9909 LNCS
ISSN (מודפס)0302-9743
ISSN (אלקטרוני)1611-3349

כנס

כנס14th European Conference on Computer Vision, ECCV 2016
מדינה/אזורהולנד
עירAmsterdam
תקופה8/10/1616/10/16

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© Springer International Publishing AG 2016.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Do we really need to collect millions of faces for effective face recognition?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי