Didactics of introduction to computer science in high school

Michal Armoni, Tamar Benaya, David Ginat, Ela Zur

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

We present a didactical approach to the introductory computer science course in high school, and display a primary study of teachers' attitudes towards this approach. Our focus is on the presentation of computational elements and algorithm/program design, in a textbook that "zips" both theoretical and practical notions, while aiming for ease of comprehension on one hand and the development of a scientific discipline on the other. The teachers' responses to the presented approach reflect positive and constructive attitudes.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחTeaching Fundamental Concepts of Informatics - 4th International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2010, Proceedings
עמודים36-48
מספר עמודים13
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2010
אירוע4th International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2010 - Zurich, שוויץ
משך הזמן: 13 ינו׳ 201015 ינו׳ 2010

סדרות פרסומים

שםLecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
כרך5941 LNCS
ISSN (מודפס)0302-9743
ISSN (אלקטרוני)1611-3349

כנס

כנס4th International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2010
מדינה/אזורשוויץ
עירZurich
תקופה13/01/1015/01/10

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Didactics of introduction to computer science in high school'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי