Cyber and Internet Module Using Python in Junior-High School

Doron Zohar, Tamar Benaya, Ela Zur

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Nowadays there has been considerable activity surrounding Computer Science (CS) education on all levels especially in junior- high school. In this paper we present the CS and Robotics curriculum for junior-high schools in Israel which has been implemented since 2011. In addition we will focus on the Cyber and Internet module which recently introduced Python as its programming language. We then display the results of a survey aimed to evaluate the teachers’ attitudes towards the new Cyber and Internet module with Python. We sum up with a discussion regarding the new module.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחThe Challenges of the Digital Transformation in Education - Proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL2018 - Volume 1
עורכיםMichael E. Auer, Thrasyvoulos Tsiatsos
מוציא לאורSpringer Verlag
עמודים757-767
מספר עמודים11
מסת"ב (מודפס)9783030119317
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2020
אירוע21st International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2018 - Kos Island, יוון
משך הזמן: 25 ספט׳ 201828 ספט׳ 2018

סדרות פרסומים

שםAdvances in Intelligent Systems and Computing
כרך916
ISSN (מודפס)2194-5357
ISSN (אלקטרוני)2194-5365

כנס

כנס21st International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2018
מדינה/אזוריוון
עירKos Island
תקופה25/09/1828/09/18

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2020, Springer Nature Switzerland AG.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Cyber and Internet Module Using Python in Junior-High School'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי