Covering Uncommon Ground: Gap-Focused Question Generation for Answer Assessment

Roni Rabin, Alexandre Djerbetian, Roee Engelberg, Lidan Hackmon, Gal Elidan, Reut Tsarfaty, Amir Globerson

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Human communication often involves information gaps between the interlocutors. For example, in an educational dialogue, a student often provides an answer that is incomplete, and there is a gap between this answer and the perfect one expected by the teacher. Successful dialogue then hinges on the teacher asking about this gap in an effective manner, thus creating a rich and interactive educational experience. We focus on the problem of generating such gap-focused questions (GFQs) automatically. We define the task, highlight key desired aspects of a good GFQ, and propose a model that satisfies these. Finally, we provide an evaluation by human annotators of our generated questions compared against human generated ones, demonstrating competitive performance.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחShort Papers
מוציא לאורAssociation for Computational Linguistics (ACL)
עמודים215-227
מספר עמודים13
מסת"ב (אלקטרוני)9781959429715
סטטוס פרסוםפורסם - 2023
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע61st Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics, ACL 2023 - Toronto, קנדה
משך הזמן: 9 יולי 202314 יולי 2023

סדרות פרסומים

שםProceedings of the Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics
כרך2
ISSN (מודפס)0736-587X

כנס

כנס61st Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics, ACL 2023
מדינה/אזורקנדה
עירToronto
תקופה9/07/2314/07/23

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2023 Association for Computational Linguistics.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Covering Uncommon Ground: Gap-Focused Question Generation for Answer Assessment'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי