Conceptualisations of empathy in K-12 teaching: a review of empirical research

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

The discourse on ideal teachers and teaching has recognised the importance of empathy. Despite the popularity of the concept in educational training and practice, research knowledge remains limited and fragmented. This paper aims to analyze the empirical research on empathy in K-12 teaching. The search for empirical studies yielded 28 articles, which were grouped according to four conceptualisations: empathy as a trait, empathy as a state, empathy as communication, and empathy as a relationship.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)547-566
מספר עמודים20
כתב עתEducational Review
כרך72
מספר גיליון5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2 ספט׳ 2020

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2018 Educational Review.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Conceptualisations of empathy in K-12 teaching: a review of empirical research'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי