Computational modelling of speech data integration to assess interactions in B2B sales calls

Vered Silber-Varod, Anat Lerner, Nehoray Carmi, Daphna Amit, Yonathan Guttel, Chris Orlob, Omri Allouche

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

The business sector now recognizes the value of Conversation Intelligence in understanding patterns, structures and insights of authentic conversation. Using machine learning methods, companies process massive amount of data about conversation content, vocal features and even speaker body gestures of spoken conversations. This study is a Work-in-Progress (WIP), aimed to modeling the dynamics between sales representatives and customers in business-to-business (B2B) sales calls, by relying solely on the acoustic signal. To this end, we analyze 358 sales calls at the Discovery phase. To model the conversations, we compute a basic set of acoustic features: Talk proportions, F0, intensity, harmonics-to-noise ratio (HNR), jitter, and shimmer. The plots of each acoustic feature reveal the interactions and common behavior across calls, on one hand, and within calls, on the other. The study demonstrates that using delta metrics to assess the interactions leads to new insights.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings - 2019 IEEE 5th International Conference on Big Data Intelligence and Computing, DataCom 2019
מוציא לאורInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
עמודים152-157
מספר עמודים6
מסת"ב (אלקטרוני)9781728141176
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2019
אירוע5th IEEE International Conference on Big Data Intelligence and Computing, DataCom 2019 - Kaohsiung, טייוואן
משך הזמן: 18 נוב׳ 201921 נוב׳ 2019

סדרות פרסומים

שםProceedings - 2019 IEEE 5th International Conference on Big Data Intelligence and Computing, DataCom 2019

כנס

כנס5th IEEE International Conference on Big Data Intelligence and Computing, DataCom 2019
מדינה/אזורטייוואן
עירKaohsiung
תקופה18/11/1921/11/19

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2019 IEEE.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Computational modelling of speech data integration to assess interactions in B2B sales calls'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי