תקציר
מחקר זה בחן כיצד היבטים קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים של תפיסת הלמידה וסגנונות הלמידה - חזותי ומילולי - של תלמידים נבדלים בין בתי ספר המאמצים מחשבים ניידים אישיים במודל אחד-אל-אחד (מחשב אישי לכל תלמיד ומחשב אישי של מורה המשמש כטכנולוגיה לכיתה), מחשב נייד של מורה בלבד וכיתות ללא שילוב טכנולוגיה. במחקר השתתפו 1106 תלמידי כיתות ח'-ט' משלושה בתי ספר על-יסודיים דומים בנתוניהם ומאותו אזור גיאוגרפי בצפון הארץ. 385 מהתלמידים למדו בבית ספר א' המטמיע שלוש שנים למידה במודל אחד-אל-אחד עם מחשבים אישיים לתלמידים ומורים. 387 מהמשתתפים למדו בבית ספר ב' המטמיע באותה התקופה מחשבים אישיים למורים בלבד. 334 מהמשתתפים למדו בבית ספר ג' שטרם שולבו בו טכנולוגיות אישיות. שאלון מקוון שתלמידים מילאו בכיתות מדד שלושה היבטים שונים של תפיסת הלמידה וסגנונות למידה חזותי ומילולי. התוצאות תמכו באופן חלקי בשתי השערות המחקר. רמת תפיסת הלמידה בהיבט הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי כאחד הייתה גבוהה במובהק במודל אחד-אל-אחד בהשוואה למודל אחד-אל-רבים ולמידה ללא טכנולוגיה. נראה אם כן שתפיסת הלמידה לסוגיה נתרמת מטכנולוגיה לכל תלמיד יותר מאשר שילוב טכנולוגיה כיתתית. בסגנונות למידה קוגניטיביים של תלמידים מצאנו את הדפוס המפצה: בעוד שסגנון למידה חזותי של תלמידים במודל אחד-אל-אחד התחזק, סגנון הלמידה המילולי שלהם נחלש. לתוצאות המחקר ישנן השלכות לעובדי הוראה ולמקבלי החלטות במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Comparing Perceived Learning and Visualizing-Verbalizing Learning Styles of Middle-School Students in One-to-One Versus One-to-Many Laptop Models |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 45-50 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: הכנס העשירי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2015 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 10 פבר׳ 2015 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2015/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 10/02/15 → … |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- אמצעי עזר להוראה
- למידה
- מחשבים ניידים
- סגנון קוגניטיבי
- תלמידים
- תפיסה חזותית