Cohesion and roles: Network analysis of CSCL communities

Reuven Aviv, Zippy Erlich, Gilad Ravid

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

We provide empirical support for the assertions that high level of knowledge construction is associated with structured design and that knowledge construction is associated with cohesion and equivalence network structures. We built and analyzed two CSCL communities-one structured the other nonstructured. The levels of learning processes were measured by content analysis. The social capital structure of the communities was analyzed by social network analysis. The analysis revealed that the structured community developed social capital, encoded by a mesh of interlinked cliques, and that participants undertook bridging and triggering roles, and exhibited high levels of constructing knowledge. The tutor (guide) remained on the side. The nonstructured community did not construct knowledge, cohesion was dull, and participants did not undertake any essential roles.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings - 3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2003
עמודים145-149
מספר עמודים5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2003
אירוע3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2003 - Athens, יוון
משך הזמן: 9 יולי 200311 יולי 2003

סדרות פרסומים

שםProceedings - 3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2003

כנס

כנס3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2003
מדינה/אזוריוון
עירAthens
תקופה9/07/0311/07/03

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Cohesion and roles: Network analysis of CSCL communities'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי