Characterizing quantitative measures of user engagement on organizational Facebook pages

Leora Mauda, Yoram M. Kalman

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Social network sites (SNSs) such as Facebook open up novel communication and marketing capabilities by engaging customers and other organizational stakeholders. This study applies insights from Social Information Processing theory to quantitatively characterize five measures of user engagement on SNSs: likes, comments and shares, and two chronemic (time-related) measures of response time and of the rate of comments. We use data collected unobtrusively from 939 posts on Facebook pages of seven organizations to describe the prevalence of the engagement activities, to measure the correlations between them, and to explore how engagement is influenced by post attributes. Findings demonstrate that, similarly to customer engagement behaviors in traditional settings, user engagement behaviors on SNSs too are rich and multifaceted, and are influenced by each organization's unique characteristics. The findings also suggest that engagement with a post can be predicted based on activity levels in the first hour after it is posted.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 49th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2016
עורכיםRalph H. Sprague, Tung X. Bui
מוציא לאורIEEE Computer Society
עמודים3526-3535
מספר עמודים10
מסת"ב (אלקטרוני)9780769556703
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 7 מרץ 2016
אירוע49th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2016 - Koloa, ארצות הברית
משך הזמן: 5 ינו׳ 20168 ינו׳ 2016

סדרות פרסומים

שםProceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences
כרך2016-March
ISSN (מודפס)1530-1605

כנס

כנס49th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2016
מדינה/אזורארצות הברית
עירKoloa
תקופה5/01/168/01/16

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2016 IEEE.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Characterizing quantitative measures of user engagement on organizational Facebook pages'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי