Characteristics of students who failed (or succeeded) the introductory CS course

Judith Gal-Ezer, Tamar Vilner, Ela Zur

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

The Open University of Israel, with its policy of open admissions, offers an undergraduate program of study in Computer Science. At the beginning of their studies, students take mathematics courses and the CS1 course "Introduction to Computer Science" which many students fail. This study attempts to identify characteristics which can predict success or failure in the course in order to identify students who are likely to fail. Assuming that students' background knowledge is a predictor of success, we chose to examine the relationship between students' prior knowledge and their success in the course. On the basis of our findings we will suggest ways to increase the pass rate in the course.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח33rd Annual Frontiers in Education
כותר משנה של פרסום המארחEngineering as a Human Endeavor: Partnering Community, Academia, Government, and Industry, FIE 2003 - Conference Proceedings
מוציא לאורInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
עמודיםT2A11-T2A12
כרך1
מסת"ב (אלקטרוני)0780379616
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2003
אירוע33rd Annual Frontiers in Education, FIE 2003 - Westminster, ארצות הברית
משך הזמן: 5 נוב׳ 20038 נוב׳ 2003

סדרות פרסומים

שםProceedings - Frontiers in Education Conference, FIE
מוציא לאורInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
ISSN (מודפס)0190-5848

כנס

כנס33rd Annual Frontiers in Education, FIE 2003
מדינה/אזורארצות הברית
עירWestminster
תקופה5/11/038/11/03

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Characteristics of students who failed (or succeeded) the introductory CS course'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי