Between person and person: Dialogical pedagogy in authentic leadership development

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This paper is a critique of the dominant functionalist discourse in authentic leadership theory, which shapes the manner in which we perceive authentic leadership development. As an alternative, I offer adopting dialogical philosophy as a theoretical lens for conceptualizing authentic leadership development. Drawing on various dialogical communication works, I explore how dialogical pedagogy can be used to improve authentic leadership development. I suggest eight components of dialogical pedagogy that can be adopted in authentic leadership development: self-exposure, openmindedness, empathy, care, respect, critical thinking, contact, and mutuality. The advantages, limitations, and implications of dialogical pedagogy for authentic leadership development are then discussed.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)245-264
מספר עמודים20
כתב עתAcademy of Management Learning and Education
כרך13
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 יוני 2014
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Between person and person: Dialogical pedagogy in authentic leadership development'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי