Behavioral Decision Making in the (Q,R) Purchasing Model: An Experimental Study

Tal Shavit, Yuval Cohen, Ravid Bogair, Uri Benzion

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This paper presents and analyzes the results of a decision-making experiment in inventory management under uncertainty. The experiment included 81 participants who played the role of a small car importer facing random demand as in the (Q,R) model. The results show strong evidence of learning and convergence, and the average reorder point (R) closely approaches the optimal level for maximizing profits. However, the participants' decisions are still biased by realizations of extreme values of demand and loss of potential sales. We argue that participants are affected by recency, loss aversion, and, possibly, their own risk aversion.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)357-370
מספר עמודים14
כתב עתManagerial and Decision Economics
כרך35
מספר גיליון5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - יולי 2014

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Behavioral Decision Making in the (Q,R) Purchasing Model: An Experimental Study'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי