Analogizing in Construction and Education Research: A Case Study

Ronie Navon, Yoram M. Kalman

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

This paper is inspired by the concept of Analogizing. It explores the analogies between a concept from the Construction industry (Automated Project Performance Control – APPC) and a concept in Education (Organizational Learning Analytics – OLA). The APPC model deals with automating data collection and conversion from on-site construction projects in real-time to improve control and performance, while the OLA model expands the current application of learning analytics to managerial and strategic level decisions taken in higher education institutions (HEIs). By drawing connections between these two conceptual models, the paper demonstrates the innovative potential of Analogizing to identify novel solutions in one discipline using well established methods from an analogous, yet highly distinct, second discipline.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 41st International Symposium on Automation and Robotics in Construction, ISARC 2024
מוציא לאורInternational Association for Automation and Robotics in Construction (IAARC)
עמודים1289-1294
מספר עמודים6
מסת"ב (אלקטרוני)9780645832211
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2024
אירוע41st International Symposium on Automation and Robotics in Construction, ISARC 2024 - Lille, צרפת
משך הזמן: 3 יוני 20245 יוני 2024

סדרות פרסומים

שםProceedings of the International Symposium on Automation and Robotics in Construction
ISSN (אלקטרוני)2413-5844

כנס

כנס41st International Symposium on Automation and Robotics in Construction, ISARC 2024
מדינה/אזורצרפת
עירLille
תקופה3/06/245/06/24

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© 2024 ISARC. All Rights Reserved.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Analogizing in Construction and Education Research: A Case Study'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי