Accessibility frameworks and models: Exploring the potential for a paradigm shift

Sheryl Burgstahler, Alice Havel, Jane Seale, Dorit Olenik-Shemesh

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

The focus of this chapter is accessibility frameworks and models that have the potential to promote a paradigm shift whereby the design of ICT and related practices that ensure the needs of students with disabilities are fully addressed. In order to examine the potential of models and frameworks to bring about such a paradigm shift and transform practice this chapter will: (1) review common frameworks and associated models that influence the design and delivery of accessibility services, (2) discuss whether something other than (or in addition to) existing frameworks and associated models is needed in order to activate a paradigm shift toward more inclusive ICT and practices, and (3) discuss the implications for future research and practice.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחImproving Accessible Digital Practices in Higher Education
כותר משנה של פרסום המארחChallenges and New Practices for Inclusion
מוציא לאורSpringer International Publishing
עמודים45-72
מספר עמודים28
מסת"ב (אלקטרוני)9783030371258
מסת"ב (מודפס)9783030371241
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 2020

הערה ביבליוגרפית

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2020.

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Accessibility frameworks and models: Exploring the potential for a paradigm shift'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי