A model for high school computer science education: The four key elements that make it

Orit Hazzan, Judith Gal-Ezer, Lenore Blum

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

This paper presents a model program for high school computer science education. It is based on an analysis of the structure of the Israeli high school computer science curriculum considered to be one of the leading curricula worldwide. The model consists of four key elements as well as interconnections between these elements. It is proposed that such a model be considered and/or adapted when a country wishes to implement a nation-wide program for high school computer science education.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחSIGCSE'08 - Proceedings of the 39th ACM Technical Symposium on Computer Science Education
מוציא לאורAssociation for Computing Machinery
עמודים281-285
מספר עמודים5
מסת"ב (מודפס)9781595937995
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2008
אירוע39th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2008 - Portland, OR, ארצות הברית
משך הזמן: 12 מרץ 200815 מרץ 2008

סדרות פרסומים

שםSIGCSE'08 - Proceedings of the 39th ACM Technical Symposium on Computer Science Education

כנס

כנס39th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2008
מדינה/אזורארצות הברית
עירPortland, OR
תקופה12/03/0815/03/08

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'A model for high school computer science education: The four key elements that make it'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי