A Linear Algebraic Approach to Teaching Interpolation‏

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

A novel approach for teaching interpolation in the introductory course in numerical analysis is presented. The interpolation problem is viewed as a problem in linear algebra, whence the various forms of the interpolating polynomial are seen as different choices of a basis to the subspace of polynomials of the corresponding degree. This approach enables the instructor to relate this topic to the topic of numerical solution of linear algebraic systems and, consequently, to introduce the important notion of stability. Finally, it is proposed to spice up the discussion of interpolation by describing its usage in cryptography for secret sharing.
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
עמודים (מ-עד)37-45
מספר עמודים9
כתב עתMathematics and Computer Education
כרך41
מספר גיליון1
סטטוס פרסוםפורסם - 2007

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'A Linear Algebraic Approach to Teaching Interpolation‏'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי