תקציר
בעקבות הממצאים המראים על עלייה בבריונות ברשת ואחוזי קורבנות גבוהים, (Heiman et al., 2014) פותחה תכנית התערבות שמטרתה הייתה לבחון את מעורבותם ופגיעותם ברשת של ילדים ומתבגרים ולהקנות להם כלים וידע להגברת מודעות ולהקטנת הסכנות בשימוש ברשת. בתכנית השתתפו 365 תלמידים (%51.4 בנים) מבי"ס יסודי במרכז הארץ המוגדר ברמה סוציואקונומית בינונית-נמוכה. התלמידים מלאו שאלון דיווח עצמי למעורבות באלימות לפני ואחרי התכנית, ובסיומה מלאו שאלון להערכת שביעות רצון. התכנית כללה 4 מפגשים על תופעת בריונות ברשת והשפעותיה, והקנתה כלים ומידע לשימוש נבון באסטרטגיות התמודדות יעילות. בתכנית נעשה שימוש במשחקי תפקיד, דיונים, סרטונים, הכנת פוסטרים ומיצגים. ממצאי המחקר מצביעים על הבדלים מובהקים באחוז המדווחים שהיו קרבנות ברשת לפני ואחרי התכנית.
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 11 (2016), 251ע-250ע |
מספר עמודים | 240 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2016 |
IHP publications
- ihp
- אינטרנט -- היבטים פסיכולוגיים וחברתיים
- בריונות ברשת
- תוכניות התערבות חינוכיות
- תוקפנות אצל ילדים ונוער