תקציר
קהילות ידע מקצועיות עברו בשנים האחרונות מפורומים לפלטפורמות של רשתות חברתיות. מחקר זה בוחן קהילת ידע מקצועית בישראל שחבריה עוסקים, מתעניינים או לומדים בתחום טכנולוגיות בחינוך / טכנולוגיות מידע ומשתמשים בפלטפורמה של טוויטר על מנת להתחבר לדומים להם. פעילותם של 42 אנשי מקצוע ו-296 קשרים שנוצרו ביניהם בטוויטר עד אוקטובר 2011 נבדקה למידת ההשקעה בקהילה (השתתפות באמצעות ציוצים והקשבה לאחרים) והשפעה בקרב חברי הקהילה (מידת המרכזיות של המשתתף ברשת המקצועית כפי שנמדדה באמצעות PageRank, מספר העוקבים אחר המשתתף ומספר ציוציו שסומנו כאהודים - favorites על ידי אחרים). הממצאים איששו את כל הנחות המחקר: א. התפתחות הקהילה לאורך זמן בפלטפורמה של טוויטר נמצאה בהלימה עם המתואר במודל הפצת החדשנות של Rogers ב. כ-80 אחוזים מהציוצים של חברי הקהילה שייכים לשישה המצייצים הפעילים ביותר. ג. רמת ההשקעה בקהילה באמצעות ציוצים והקשבה לאחרים קשורה במידה רבה להשפעת המצייץ בקהילה, במיוחד למדדי ההשפעה בעלי מרכיב חברתי - מספר העוקבים אחרי המצייץ ומספר ציוציו שסומנו כאהודים על אחרים. לעומת זאת, נמצאו קשרים בינוניים בין מידת ההשתתפות לבין מדד ההשפעה הנסתר מעיני המשתתף - מרכזיות המשתתף ברשת המקצועית כפי שנמדדה באמצעות PageRank. במחקרים עתידיים מומלץ להשתמש בשיטות איכותניות לבחינת סיבות להשתתפות ברמות השונות ולאי-השתתפות בקהילת ידע בטוויטר, כמו גם לבדיקת עומק ומוטיבציה להקשבה בקרב מקשיבים לאלפי מצייצים. (מתוך המאמר).
כותר מתורגם של התרומה | Mirror, Mirror on the Wall, Who has an Influential Twitter Haul? : Community Practicing Learning Technologies on Twitter – Network Analysis |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
כותר משנה של פרסום המארח | כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 25-34 |
מספר עמודים | 10 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2012 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס השנתי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה 2012 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 15 פבר׳ 2012 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2012/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 15/02/12 → … |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- טוויטר
- קהילות וירטואליות
- קהילות למידה מקצועית