"קליקרים" כסיוע ללקויי למידה, לוחות אינטראקטיביים לקידום מצוינות: תרומת טכנולוגיה לתלמידים ברמה אקדמית שונה

אדוה ברזל-רובין, אינה בלאו

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרק

תקציר

שימוש ב"קליקרים" בכיתה מקדם למידה פעילה ומגביר את מעורבות התלמידים בשיעורים. אנונימיות המשוב מאפשרת השתתפות פעילה ללא חשש מביקורת וכך עשויים הקליקרים להוות טכנולוגית סיוע המחזקת תפקוד תלמידים לקויי למידה המאופיינים ברמה נמוכה של הישגים, יעילות הביצוע, מוטיבציה והערכה עצמית. לוחות אינטראקטיביים מאפשרים הצגת תכני מולטימדיה אשר תומכת ברכישת ידע. עם זאת, השתתפות פעילה בשיעורים בשילוב לוחות אינטראקטיביים נמוכה מהשתתפות בשיעורים בשילוב קליקרים. מחקר זה בוחן באיזה אופן טכנולוגיית למידה (קליקרים ולוחות אינטראקטיביים, לוחות אינטראקטיביים לבדם, ולמידה ללא טכנולוגיה) באינטראקציה עם רמה אקדמית של תלמידים (מכיתת מצוינות, כיתה רגילה וכיתה מקדמת של תלמידים לקויי למידה) משפיעות על הישגים, חווית הלמידה, יעילות הביצוע, מוטיבציה ללמידה והערכה עצמית. במחקר השתתפו 74 תלמידי כיתה ט' מבית ספר על יסודי גדול בצפון הארץ המטמיע קליקרים ולוחות אינטראקטיביים: תלמידי כיתת מצוינות (מופ"ת), כיתה רגילה וכיתה מקדמת, ומורה מנוסה לשפה. הניסוי כלל 9 שיעורי שפה כפולים, 3 שיעורים בכל כיתה, עם הקצאה אקראית של תנאים טכנולוגיים ורוטציה של שלושת הנושאים הנלמדים. התוצאות הראו שהישגים, תפיסת הלמידה, יעילות הביצוע, ומוטיבציה ללמידה של תלמידי כיתה מקדמת נתרמו יותר משילוב הקליקרים. זאת ככל הנראה בגלל השתתפות פעילה מוגברת המלווה במשוב אנונימי. לעומת זאת, תלמידי כיתת מצוינות העדיפו למידה בגישה הקוגניטיבית, ושילוב לוחות אינטראקטיביים תרם יותר לאפקטיביות למידה זו והפך אותה לנעימה יותר. (מתוך המאמר).
כותר מתורגם של התרומה"Clickers" Assisting Learning Disabilities, Interactive Whiteboards Empowering Excellence: : Technology Contribution to Students at Different Academic Levels
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
כותר משנה של פרסום המארחכנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
עמודים43-52
מספר עמודים10
כרך8
סטטוס פרסוםפורסם - 2013
אירועהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: הכנס השמיני לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2013 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל
משך הזמן: 19 פבר׳ 2013 → …
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2013/

כנס

כנסהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי
מדינה/אזורישראל
עיררעננה
תקופה19/02/13 → …
כתובת אינטרנט

הערה ביבליוגרפית

שיוך אקדמי של החוקרות נרשם בטעות הפוך

IHP publications

  • ihp
  • אמצעי עזר להוראה
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • לוח חכם
  • למידה
  • למידה פעילה
  • לקות למידה
  • תלמידים

פורמט ציטוט ביבליוגרפי