תקציר
למידה בסביבה מבוססת טכנולוגיה מאפשרת לפעול מתוך תפיסה קונסטרוקטיביסטית בה הלומד פעיל ומעורב בהבניית ידע ובתכנון למידה, בשילוב מגוון כלים דיגיטליים עדכניים. התאמה לגישה זו מבקשת חשיבה מחודשת על עיצוב ותכנון ההוראה של קורס אקדמי. מחקר זה בחן כיצד עיצוב הוראה המבוסס על מעורבות פדגוגית מתוך הגישה של הקשבה ל"קול-הלומד" הופכת סטודנטים לשותפים פעילים בעיצוב ההוראה והלמידה וכיצד תפיסה זו משליכה על פיתוח תבונה דיגיטלית של סטודנטים ומרצה. בחקר המקרה שלהלן נותחו 22 רפלקציות של סטודנטים לתואר שני. ניתוח איכותני של העדויות הרפלקטיביות הראה כי הסטודנטים חשו שותפים לעיצוב הפדגוגי של הקורס, ושותפים בקביעת התכנים ואופי הפעילות הדיגיטלית השיתופית שהתקיימה בו. השמעת "קול-הלומד" באה לידי ביטוי בהקשבה לרפלקציות ולתובנות של הסטודנטים, בפעילויות לפיתוח תחושת מסוגלות אישית, והעצמת כישורי מנהיגות; וכן בפעילויות שדרשו שיתוף פעולה בקהילת למידה, בה נטלו חלק שווה הסטודנטים והמרצה. מרכיבי עיצוב אלה אפשרו לסטודנטים להיות אחראים על תהליכי הלמידה האישיים והקבוצתיים שלהם, לפעול כלומדים יוצרי ידע, פעילים ומשתפים. בנוסף, מעורבות זו תרמה לפיתוח תבונה דיגיטלית, ולהבנת האופן שבו הסטודנטים תפסו את תפקיד המרצה כמוביל תהליך זה. כל זאת, כאשר הטכנולוגיה נתפסת כמאפשרת גמישות, מסייעת להנגשת תכנים, משמשת ככלי עזר בתהליך למידה אישי וקבוצתי, ותומכת בתקשורת עם המרצה ובין הסטודנטים. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Promoting Digital Wisdom Through Partnership of Students in Pedagogical Design of an Academic Course |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 211-218 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2017 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס השנים עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2017 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 14 פבר׳ 2017 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2017/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 14/02/17 → … |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- למידה פעילה
- סטודנטים
- סטודנטים ומרצים
- שיתוף פעולה