תקציר
המאמר מציע קריאה חדשה של הסרט הישראלי המדובר ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי, סרטו של אפרים קישון "סאלח שבתי" (1964). בהשראת הגותו של ההוגה הרוסי מיכאיל בחטין המחברת יוצאת נגד הקריאות הרווחות של הסרט, שלפיהן הוא מייצג או אפילו משכפל את נרטיב הנחשלות המזרחית, ומציעה לראות בו נרטיב החותר תחת ערכי הציונות של התקופה. במרכזו עומדת דמות התואמת את דמות יוצר הסרט, המהגר שדחה על הסף את הפתרונות הסוציאליסטיים שהציעה המדינה הצעירה.
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 145-162 |
מספר עמודים | 18 |
כתב עת | פעמים: פרקי עיון במורשת ישראל במזרח |
כרך | 135 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2013 |
IHP publications
- ihp
- Film criticism
- Immigrants in motion pictures
- Israel -- Ethnic relations
- Motion pictures -- Israel
- Motion pictures -- Political aspects
- Motion pictures -- Social aspects
- בחטין, מיכאיל
- ביקורת קולנוע
- מהגרים בקולנוע
- סלח שבתי (סרט)
- קולנוע וחברה
- קולנוע ופוליטיקה
- קולנוע ישראלי
- קיטוב עדתי
RAMBI publications
- rambi
- קישון, אפרים -- 1924-2005 -- סאלח שבתי (סרט)
- Motion pictures -- Israel
- Arts -- Israel
- Israel -- Civilization
- Israel -- Intellectual life