מתת המוות של הלוחם: ראליזם מאגי בסרט אוונטי פופולו

יהודה נאמן, יעל מונק

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

עלילת הסרט 'אוונטי פופולו' נפתחת בתמונה של שני חיילים מצרים שנותרו לבדם במדבר סיני ביום שלאחר סיום מלחמת ששת הימים. דרך נקודת המבט של המנוצחים משורטטים קווים לא מוכרים של החוויה המכוננת של הישראליות - חווית הצבא. המחבר מנתח את הסרט באמצעות מספר כלים תיאורטיים: בחינת יחסי הכוח בתוך מרחב המלחמה כפי שהוגדרו על יגי ז'יל דלז ופליקס גואטרי בחיבור 'נומדולוגיה - מכונת מלחמה'; המושג דה-טריטוריאליזציה' שאתו טבע דלז; תבנית ז'אנר הראליזם הפנטסטי כפי שהוגדר על ידי חוקר התרבות צווטן טודורוב וז'אנר הראליזם המאגי בנוסח של פרדריק ג'יימסון.
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)68-83
מספר עמודים16
כתב עתמכאן
כרך13
סטטוס פרסוםפורסם - 2013

IHP publications

  • ihp
  • Jewish-Arab relations in motion pictures
  • Motion pictures -- Israel
  • Motion pictures and war
  • Realism in motion pictures
  • Six Day War, 1967
  • אונטי פופולו (סרט)
  • יהודים וערבים בקולנוע
  • מלחמה בקולנוע
  • מלחמת ששת הימים
  • קולנוע ישראלי
  • ריאליזם (קולנוע)

RAMBI publications

  • rambi
  • Motion pictures -- Israel
  • War films -- Israel

פורמט ציטוט ביבליוגרפי