תקציר
מטרת המחקר לבחון מעורבותם ופגיעותם ברשת של סטודנטים עם וללא לקות למידה, והקשר לתחושות רגשיות ולדרכי התמודדות. שוער כי סטודנטים עם לקות למידה יהיו פגיעים יותר לבריונות ברשת בהשואה לסטודנטים ללא לקות. במחקר הנוכחי השתתפו 90 סטודנטיות בגילאי 20-30 שהתנדבו למלא שאלונים על שמוש ברשת, פגיעות ותגובות לאלימות ברשת, תמיכה חברתית ותחושת רווחה אישית. 40 סטודנטיות היו עם לקות למידה ו- 50 סטודנטיות ללא לקות. מדיווחי הסטודנטיות ניכר כי סטודנטיות ללא לקות עושות שימוש רב יותר במחשב ובעלות יכולת ושליטה טובה יותר במחשב מאשר סטודנטיות עם לקות. 29 אחוזים מכלל המשתתפות דיווחו כי היו קורבנות לבריונות ברשת ו-37אחוזים דיווחו כי היו עדות ו/או מכירות אדם אחר אשר היה קורבן לבריונות ברשת. אף אחת לא הצהירה שהשתתפה במעשה בריונות ברשת. ממצאי המחקר מצביעים על הבדלים בין סטודנטיות עם לקות לסטודנטיות ללא לקות למידה בהתייחס למידת הפגיעות לאלימות ברשת, לדרכי התגובה ותפיסת הרווחה האישית. על מנת להכליל את תוצאות המחקר, נחוץ מחקר עם מדגם רחב יותר. (מתוך המאמר).
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 236-237 |
מספר עמודים | 2 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2014 |
IHP publications
- ihp
- אינטרנט -- היבטים פסיכולוגיים וחברתיים
- אלימות
- בריונות ברשת
- לקות למידה במוסדות להשכלה גבוהה
- סטודנטים