תקציר
מאמר זה מציג פיתוח של מסגרת תאורטית לאנליטיקות למידה ארגוניות במוסדות להשכלה גבוהה. בשונה מאנליטיקות למידה רגילות, אנליטיקות למידה ארגוניות משמשות מגוון רחב הרבה יותר של בעלי עניין במוסדות להשכלה גבוהה. המאמר מציג מסגרת תאורטית ראשונית לפיתוח ושימוש באינדיקטורים (KPIs – Indicators Performance Key ,(שיסיעו לדרגים השונים במוסדות להשכלה גבוהה לקבל החלטות מבוססות-מידע ולכן מושכלות יותר. המסגרת התאורטית פותחה על ידי שילוב של שני מודלים: "מודל מדדי הביצוע הגלובליים" מתורת האילוצים ו"המודל למערכות מידע בארגונים" של גורי ומורטון. המסגרת התאורטית מתווה קווים מנחים לתהליך פיתוח ה-KPIs ולשימוש בהם כדי להגדיר יעדים, מדדי השוואה, ואבני דרך למעקב אחר היישום, כמו גם לצרכי למידה ארגונית. כל אלו ממוקדים בשיפור איכות ההוראה והלמידה במוסד, וביכולתו של המוסד להשיג את יעדיו הפדגוגיים. בנוסף, המאמר מדגים את יישום המסגרת המוצעת על אוניברסיטה תאורטית סינתטית כמודל שבו מתרחש התהליך ומלווה את ההדגמה עם דוגמאות ספציפיות מתחומי פעילות טיפוסיים של אוניברסיטאות. מודל זה נמצא בשלבים ראשונים של יישום במוסד ישראלי להשכלה גבוהה. (מתוך המאמר) מילות מפתח נוספות: אנליטיקות למידה, KPI.
כותר מתורגם של התרומה | Organizational Learning Analytics for Higher Education Institutions:: A Novel Theoretical Framework |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: |
כותר משנה של פרסום המארח | ספר הכנס השמונה־עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס |
מקום הפרסום | רעננה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה, מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס |
עמודים | 62-69 |
מספר עמודים | 8 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2023 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי:: הכנס השמונה־עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - Open University of Israel, Raanana, ישראל משך הזמן: 21 פבר׳ 2023 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2023/pages/default.aspx |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: |
---|---|
כותר מקוצר | כנס צ'ייס |
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | Raanana |
תקופה | 21/02/23 → … |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- אנליטיקות למידה
- למידה ארגונית
- מדדי ביצוע
- מדידה והערכה
- מוסדות להשכלה גבוהה