תקציר
שמירה על מגוון ביולוגי (מגוון מינים) היא יעד אקולוגי מוצהר, ושניים מהאמצעים החשובים להשגתו הם ניטור וחינוך. מאמר זה מביא סקירה של פעילות ניטור ציפורים בשיתוף הציבור, ומציג מחקר שבדק את התרומה החינוכית של השתתפות תלמידים במיזם ספירת ציפורי בר בחצרות בתי ספר.המחקר התבצע באמצעות שאלונים שניתנו לתלמידי כיתות ד' לפני מערך לימוד בן 90 דקות ואחריו. מחצית מהתלמידים השתתפו במיזם ספירת הציפורים במהלך מערך הלימוד, והיתר לא השתתפו. השאלונים נועדו לבדוק עד כמה התרחב הידע של התלמידים בנוגע לציפורים, לטבע ולשמירה על הטבע, האם התעצמה האהדה לציפורים ולטבע, והאם העמדות וההתנהגות כלפיהם השתנו לטובה. נמצא שכלל התלמידים שהשתתפו במערך הלימוד שיפרו את ידיעותיהם בנושא ציפורים ופיתחו עמדות אוהדות יותר בנוגע לשמירה עליהן ועל הטבע. בקרב התלמידים שהשתתפו במיזם ספירת ציפורי הבר חל שיפור נוסף בידע ובאהדה לציפורים ולטבע. המסקנה היא שההשתתפות במיזם מסייעת לשיפור האוריינות הסביבתית של תלמידים ותורמת לחינוך לשמירה על המגוון הביולוגי. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 19-32 |
מספר עמודים | 14 |
כתב עת | חיות וחברה |
כרך | 53 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
הערה ביבליוגרפית
Refereed/Peer-reviewedIHP publications
- ihp
- חינוך סביבתי
- יחסי בני אדם ובעלי חיים
- ניטור וזיהוי בעלי חיים
- עופות
- צפרות
- תלמידים