תקציר
מחקר זה בוחן את המשמעות שמעניקים מובילי התקשוב בבתי הספר לתרומת התקשוב לפדגוגיה, תוך פרשנותה באמצעות שלוש מטפורות כלליות לתהליכי למידה (Paavola, Lipponen & Hakkarainen, 2004) רכישת ידע, השתתפות ויצירת ידע וחמש מטפורות ללמידה דיגיטלית (Shamir-Inbal & Blau, 2016): ארגז כלים (toolbox), שחקן פעיל (active player), ראש יצירתי (creative mind), שולחן עבודה משותף (shared mobile desktop) ועולם מקושר (connected world). באמצעות השימוש במטפורות מחברי המאמר מבקשים להוסיף נקודת מבט חדשה על תפיסותיהם של מובילי התקשוב ועל הביטוי המעשי שלהן בשימושים הפדגוגיים אותם הם מקדמים בבתי הספר. המחקר מבוסס על ראיונות עם 13 מובילי תקשוב, מהם 8 רכזות תקשוב בית ספריות, ו-5 מדריכי אשכול, באחד המחוזות במשרד החינוך. נמצא כי המטפורה הנוכחת ביותר בדברי המשתתפים היא מטפורת היצירה, אשר זוכה ליותר אזכורים ממטפורת הרכישה הרווחת בדרך-כלל. מטפורת ההשתתפות לעומת-זאת, הוזכרה מחצית מהפעמים בהן הוזכרו שתי המטפורות האחרות. כל חמש המטפורות ללמידה דיגיטלית באות לידי ביטוי בשימושים השונים שתיארו מובילי התקשוב, דבר המעיד על כך שהם מכירים בתרומתם המגוונת של כלי התקשוב לפדגוגיה המותאמת לעידן הדיגיטלי. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Metaphors of Learning and of Digital Learning:: The Insights of School ICT Leaders |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 91-98 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2017 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס השנים עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס 2017 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 14 פבר׳ 2017 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2017/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 14/02/17 → … |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- ידע
- למידה
- מטפורה
- מרכזי מקצוע