תקציר
מחקרים עכשוויים מצביעים על מודל הלמידה המשולבת המשלב רכיבים של למידה פנים-אל-פנים עם למידה מקוונת, כעל המודל האופטימאלי ללמידה מקוונת. אף על פי כן, עדיין קיימת עמימות רבה בספרות לגבי אופן יישום המודל הלכה למעשה ולגבי המינון האופטימלי של השימוש ברכיביו השונים בסיטואציות הוראתיות שונות. מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון את עמדותיהם של סטודנטים בקורס מתוקשב באוניברסיטה הפתוחה, המציע מודל חדשני להוראה מקוונת, בקורס מתוקשב במלואו, המתוכנן במחשבה תחילה ותוך התחשבות בידע העכשווי על למידה מקוונת אפקטיבית. המחקר הנוכחי התמקד בבחינת שלושה היבטים של עיצוב הקורס: 1. ההיבט הפדגוגי, 2. סוגיות הקשורות לפורמט הצגת ספר הקורס (מודפס מול דיגיטאלי), ו-3. היבטי שימושיות (usability) בעיצוב סביבת הלמידה והאלמנטים הטכנולוגיים בקורס. ממצאי המחקר מצביעים על הפוטנציאל של מודל זה ביצירת למידה משמעותית, המתחשבת בבעיות הפדגוגיות הקשורות בלמידה מקוונת, ומסייעת בגישור הפער בין מרצים וסטודנטים, בין סטודנטים לבין עצמם, ובין סטודנטים לחומר הלימוד. הממצאים מדגישים את ההעדפה שיש לתת לעיצוב קורסים מקוונים במחשבה תחילה על פני הסבה של קורסים מסורתיים להוראה מקוונת ללא התאמה לסביבה ההוראתית החדשה. (מתוך המאמר).
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
מקום הפרסום | רעננה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 157-164 |
מספר עמודים | 8 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2008 |
IHP publications
- ihp
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- למידה
- סטודנטים
- עמדות