תקציר
מחקר זה עוסק בלמידה משולבת של תוכן מדעי באמצעות בניית הדמיה בעזרת כלי טכנולוגי-תכנותי (תוכנת Scratch). תלמידי כתות ז' השתתפו בפעילות בה נפגשו לראשונה עם תכנים משני סוגים, ללא התערבות מורה. התוכן הראשון עסק בגנטיקה: התלמידים צפו בסרטון קצר המסביר את תפקיד הגנים בקביעת תכונת הגובה של צמחים. התוכן השני עסק בתכנות הדמיה בעזרת תוכנת Scratch. ממצאי המחקר הנוכחי הראו כי כעבור פחות משעתיים של עבודה, התלמידים הצליחו לבנות הדמיה בתוכנת Scratch. מאידך, נמצא כי הידע הקונספטואלי בגנטיקה שרכשו התלמידים היה מצומצם.
כותר מתורגם של התרומה | Integrated Learning of Science and Creative Computing through Simulation Design |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 276-277 |
מספר עמודים | 2 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2016 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 16 פבר׳ 2016 → 17 פבר׳ 2016 https://www.openu.ac.il/innovation/chais2016/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 16/02/16 → 17/02/16 |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Imaging systems
- Knowledge and learning
- Science -- Study and teaching
- הדמיה
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- ידע
- מדעים -- לימוד והוראה