למידה משולבת של תוכן מדעי ותקשוב יצירתי תוך בניית הדמיות

פרסום מחקרי: תוצר מחקר מכנספוסטר

תקציר

מחקר זה עוסק בלמידה משולבת של תוכן מדעי באמצעות בניית הדמיה בעזרת כלי טכנולוגי-תכנותי (תוכנת Scratch). תלמידי כתות ז' השתתפו בפעילות בה נפגשו לראשונה עם תכנים משני סוגים, ללא התערבות מורה. התוכן הראשון עסק בגנטיקה: התלמידים צפו בסרטון קצר המסביר את תפקיד הגנים בקביעת תכונת הגובה של צמחים. התוכן השני עסק בתכנות הדמיה בעזרת תוכנת Scratch. ממצאי המחקר הנוכחי הראו כי כעבור פחות משעתיים של עבודה, התלמידים הצליחו לבנות הדמיה בתוכנת Scratch. מאידך, נמצא כי הידע הקונספטואלי בגנטיקה שרכשו התלמידים היה מצומצם.
כותר מתורגם של התרומהIntegrated Learning of Science and Creative Computing through Simulation Design
שפה מקוריתעברית
עמודים276-277
מספר עמודים2
סטטוס פרסוםפורסם - 2016
אירועהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:: הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל
משך הזמן: 16 פבר׳ 201617 פבר׳ 2016
https://www.openu.ac.il/innovation/chais2016/

כנס

כנסהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
מדינה/אזורישראל
עיררעננה
תקופה16/02/1617/02/16
כתובת אינטרנט

IHP publications

  • ihp
  • Computer-assisted instruction
  • Imaging systems
  • Knowledge and learning
  • Science -- Study and teaching
  • הדמיה
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • ידע
  • מדעים -- לימוד והוראה

פורמט ציטוט ביבליוגרפי