לכשהרע הופך לטוב: מידע שלילי שאינו רלוונטי מגביר רושם חיובי

מירב שהם, שרית מולדובן, יעל שטיינהרט

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

מחקר זה בוחן את ההשפעה של ביקורת מקוונות שליליות, המופיעות לצד ביקורת חיוביות וכוללות מידע לא רלוונטי על המוצר או השירות, על הערכות ובחירות של צרכנים. אנו מראות כי ביקורות שליליות לא רלוונטיות אלו דווקא מחזקות את הרושם החיובי כלפי המוצר והשירות. זה קורה משום שהצרכנים מרגישים בטוחים יותר במידע שיש להם על המוצר, ובעיקר משום שהתוכן של המידע השלילי הלא רלוונטי מלמד כי למוצר אין חסרונות אמיתיים. סדרה של מחקרים בקרב מאות משתתפים על מגוון מוצרים ושירותים (מוצרי אלקטרוניקה, קורסים אקדמיים וסבונים) מספקת תמיכה להשפעה החיובית של ביקורת שלילית בעלת מידע לא רלוונטי לצד ביקורת חיובית. (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)24-31
מספר עמודים8
כתב עתחידושים בניהול
כרך6
סטטוס פרסוםפורסם - 2020

הערה ביבליוגרפית

Refereed/Peer-reviewed

IHP publications

  • ihp
  • מוצרים
  • מידע ברשת האינטרנט
  • צרכנות וצריכה
  • צרכנות וצריכה -- היבטים פסיכולוגיים
  • רלוונטיות

פורמט ציטוט ביבליוגרפי