תקציר
המחברים מציגים את סיפורה של יוזמה חינוכית מקומית, בית הספר יאפא ביפו. מתוך משא ומתן מתמשך בין צוות בית הספר והורי התלמידים לבין הכנסייה הנוצרית האורתודוקסית, שבמסגרתה הוקם תחילה בית הספר, נולד בית הספר הדמוקרטי העצמאי יאפא. לעומת צוות ההוראה בבית הספר שבחנה פינסון, הרואה בעשייה החינוכית ובעשייה הפוליטית שני תחומים נפרדים, קהילת ההורים והמחנכים בבית הספר יאפא מבקשת להתמודד במסגרת המרחב הבית ספרי עם המתח שבין חינוך לזהות קולקטיבית לבין טיפוח התלמיד כאינדיבידואל. הכותבים מראים כיצד מצא בית הספר את הדרך לשלב מצוינות הישגית עם חינוך לזהות ערבית פלסטינית. מחקר זה עוסק בהתמודדות מקומית של הורים ומורים מקרב האליטה הערבית בישראל, המבקשים למזג ערכים אוניברסליים של טיפוח ומימוש עצמי עם פיתוח זהות לאומית פרטיקולרית. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | פרקטיקה של הבדל בשדה החינוך בישראל |
כותר משנה של פרסום המארח | מבט מלמטה |
עורכים | יוסי יונה, ניסים מזרחי, יריב פניגר |
מוציא לאור | מכון ון ליר |
עמודים | 225-257 |
מספר עמודים | 33 |
מסת"ב (מודפס) | 9789650206635 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2013 |
IHP publications
- ihp
- Education -- Parent participation
- Jaffa (Tel Aviv-Yafo, Israel)
- Palestinian Arabs -- Education -- Israel
- Palestinian Arabs -- Israel
- School management and organization -- Parent participation
- בית הספר הערבי הדמוקרטי, יאפא
- הורים ובית הספר
- יפו (יישוב עירוני)
- מעורבות הורים בחינוך
- ערבים בישראל
- ערבים בישראל -- חינוך
RAMBI publications
- rambi
- Jewish-Arab relations -- Israel
- Palestinian Arabs -- Education -- Israel