תקציר
התקשורת ברשת נהפכה לחלק חיוני ובלתי נפרד מחיי החברה של בני הנוער. השימוש ברשת בקרב מתבגרים תורם ללמידה, להרחבת קשרים חברתיים ולפנאי אך גם מגביר את האלימות ברשת. באלימות ברשת נעשה שימוש לרעה בסמכות או בכוח באמצעות מחשב וטלפונים ניידים, בכלל זה שליחת הודעות מעליבות, סרטים ותמונות פוגעניות. המחקר בחן באמצעות ניתוח איכותני את ביטויי ההתנסויות האישיות של תלמידים מתבגרים, שלהם קשיים שונים המשולבים בכיתות רגילות, בהטרדות ובהצקות ברשת. אוכלוסיית המחקר כללה 181 תלמידים בגיל 14-16 (78 תלמידים עם לקות למידה, 77 תלמידים עם ADHD ו-26 תלמידים עם לקות בראייה או בשמיעה). התלמידים תיארו בכתב הטרדות שחוו ברשת או שהיו עדים להן כלפי מישהו אחר ברשת. ניתוח השיח בין שלוש קבוצות התלמידים בעלה כי בין 42% ל-44% מהתלמידים חוו הצקות והטרדות ברשת. התמות העיקריות שנמצאו נוגעות לאופי הפגיעה (חשיפת ההתנסות האישית ומשך הפגיעה מאלימות ברשת) ודרכי ההתמודדות עם אלימות ברשת. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 88-104 |
מספר עמודים | 17 |
כתב עת | עיונים בשפה וחברה |
כרך | 7 |
מספר גיליון | 1-2 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
הערה ביבליוגרפית
Refereed/Peer-reviewedIHP publications
- ihp
- אלימות כלפי חריגים
- אלימות מילולית
- בריונות ברשת
- ילדים עם מוגבלות
- ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
- מציקנות
- רשתות חברתיות באינטרנט
- תוקפנות אצל ילדים ונוער