תקציר
בשנים האחרונות, תופעת ההונאה בלמידה (academic dishonesty) תופסת תאוצה בקרב סטודנטים באקדמיה, כאשר חלק לא מבוטל ממנה מתבצע בסיוע כלים טכנולוגיים כגון טלפונים חכמים ורשתות חברתיות. מחקר זה מתמקד בתופעת ההונאה בלמידה באקדמיה, עם וללא כלים דיגיטליים. מטרת המחקר היא לנתח את מקרי ההונאה בלמידה הנפוצים בקרב סטודנטים, את הסיבות אשר הובילו את הסטודנטים לביצוע ההונאה וכן את חומרת העונשים שקיבלו בעקבות גילוי ההונאה. תופעת ההונאה בלמידה מנותחת במחקר בעזרת המודל של סוגי הונאה בלמידה Pavela (1997), המורכב מארבעת סוגי ההונאה: רמאות - שימוש מכוון בחומר לימוד אסור; פלגיאריזם - שימוש בתכנים של אחרים ללא ציון המקור; פברוק - המצאה מכוונת של מידע; סיוע לאחרים. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | The Faculty of Dishonesty Studies: Coping with Academic Dishonesty in Academia – Crime and Punishment |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 250-251 |
מספר עמודים | 2 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
IHP publications
- ihp
- College students
- Education, Higher
- Fraud
- חינוך גבוה
- סטודנטים
- רמאות