הפקולטה ללימודי ההונאה: התמודדות עם הונאה בלמידה באקדמיה - החטא ועונשו

עדי פרידמן, אינה בלאו, יורם עשת

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרק

תקציר

בשנים האחרונות, תופעת ההונאה בלמידה ‏(academic dishonesty) ‏ תופסת תאוצה בקרב סטודנטים באקדמיה, כאשר חלק לא מבוטל ממנה מתבצע בסיוע כלים טכנולוגיים כגון טלפונים חכמים ורשתות חברתיות. מחקר זה מתמקד בתופעת ההונאה בלמידה באקדמיה, עם וללא כלים דיגיטליים. מטרת המחקר היא לנתח את מקרי ההונאה בלמידה הנפוצים בקרב סטודנטים, את הסיבות אשר הובילו את הסטודנטים לביצוע ההונאה וכן את חומרת העונשים שקיבלו בעקבות גילוי ההונאה. תופעת ההונאה בלמידה מנותחת במחקר בעזרת המודל של סוגי הונאה בלמידה Pavela (1997), המורכב מארבעת סוגי ההונאה: רמאות - שימוש מכוון בחומר לימוד אסור; פלגיאריזם - שימוש בתכנים של אחרים ללא ציון המקור; פברוק - המצאה מכוונת של מידע; סיוע לאחרים. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומהThe Faculty of Dishonesty Studies: Coping with Academic Dishonesty in Academia – Crime and Punishment
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
עמודים250-251
מספר עמודים2
סטטוס פרסוםפורסם - 2015

IHP publications

  • ihp
  • College students
  • Education, Higher
  • Fraud
  • חינוך גבוה
  • סטודנטים
  • רמאות

פורמט ציטוט ביבליוגרפי