תקציר
בשנים האחרונות הפכו מערכות מתוקשבות לניהול פדגוגי לכלי חשוב בניהול אפקטיבי מבוסס נתונים בבתי ספר. מערכת זו מאפשרת הזרמת מידע, ריכוזו, עיבודו וכן תקשורת בקרב המורים ובינם לבין התלמידים והוריהם. מחקר זה בדק את השימוש שעושים מנהלי בתי-ספר במערכת לניהול פדגוגי, משו"ב (מיידיות, שקיפות ובקרה), להעלאת אפקטיביות בית-ספרית. ראיונות חצי-מובנים התבצעו בסוף שנה"ל תשע"א בקרב שמונה מנהלים בעל-יסודי וכן מפקח ומנהלת התכנית להכשרת מנהלים, שהטמיעו את המשו"ב בבתי הספר אותם ניהלו והתייחסו לתרומת המערכת מזווית רחבה יותר של תפקידם הנוכחי. נמצא, שמערכת ניהול פדגוגי מספקת למנהלים תמיכה רחבה בניהול המוסד החינוכי ומקדמת אפקטיביות בית-ספרית. תחומים אלה כוללים: אינטראקציות עם מורים, תלמידים והורים, מעקב אחרי רמת ההוראה והישגי התלמידים, קבלת החלטות על בסיס נתונים, קידום תכנון לימודים, האצלת סמכויות ושיפור האקלים הבית-ספרי. המנהלים ציינו, שהטמעת המערכת בקרב המשפחות מגבירה את מעורבות ההורים ולכן היו מודעים לחשיבות הרחבת ההטמעה בקרב התלמידים והוריהם. נראה אם כן שהמנהלים מרחיבים מודל "איי חדשנות"-"חדשנות כוללת", המתייחס להטמעה טכנולוגית בתוך הארגון. (מתוך המאמר).
כותר מתורגם של התרומה | Increasing School Effectiveness by Pedagogical Management System – the Perspective of High-School Principals |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
עמודים | 239-246 |
מספר עמודים | 8 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2012 |
אירוע | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס השנתי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה 2012 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, ישראל משך הזמן: 15 פבר׳ 2012 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2012/ |
כנס
כנס | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
---|---|
מדינה/אזור | ישראל |
עיר | רעננה |
תקופה | 15/02/12 → … |
כתובת אינטרנט |
IHP publications
- ihp
- אפקטיביות בית-ספרית
- מחשבים במנהל החינוך
- מנהלי בתי ספר
- מערכות מידע ממוחשבות