הנרטיב הפלסטיני במחקרה של נורית גרץ

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

המאמר משרטט את התפתחות דמותו של הפלסטיני בקולנוע הישראלי בעקבות ספריה של נורית גרץ "סיפורת ישראלית ועיבודיה לקולנוע" (1993) ו"נוף בערפל: המרחב והזיכרון הההיסטורי בקולנוע הפלסטיני" (2006). באמצעות סקירה של ארבעה סרטים - שלושה ישראליים ואחד פלסטיני - "חיוך הגדי" (שמעון דותן, 1986), "החולמים" (אורי ברבש, 1989), "נישואים פיקטיביים" (חיים בוזגלו, 1989), ו"פזילה" (סובחי א-זוביידו, 2001), המאמר מעלה את הטענה, ולפיה דמותו ההרואית של הפלסטיני שהופיעה בקולנוע הישראלי, עברה גלגולים שונים החל בדימויו כאחר וכלה בהיפרדות ממנו מתוך הבנה כי איש אינו מוסמך לספר את סיפורו של האחר. (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחזהויות בהתהוות בתרבות הישראלית (קובץ בעריכת סנדרה מאירי, יעל מונק, עדיה מנדלסון-מעוז, ליאת שטייר-לבני)
מקום הפרסוםרעננה
מוציא לאורהאוניברסיטה הפתוחה
עמודים442-457
מספר עמודים16
מסת"ב (מודפס)9789650613778
סטטוס פרסוםפורסם - 2013

IHP publications

  • ihp
  • Gertz, Nurith
  • Palestinian Arabs in motion pictures
  • גרץ, נורית
  • החולמים (סרט)
  • חיוך הגדי (סרט)
  • נישואים פיקטיביים (סרט)
  • פזילה (סרט)
  • פלסטינים בקולנוע

RAMBI publications

  • rambi
  • גרץ, נורית -- 1940-
  • Arab-Israeli conflict -- 1948-
  • Motion pictures -- Israel

פורמט ציטוט ביבליוגרפי