תקציר
המאמר משרטט את התפתחות דמותו של הפלסטיני בקולנוע הישראלי בעקבות ספריה של נורית גרץ "סיפורת ישראלית ועיבודיה לקולנוע" (1993) ו"נוף בערפל: המרחב והזיכרון הההיסטורי בקולנוע הפלסטיני" (2006). באמצעות סקירה של ארבעה סרטים - שלושה ישראליים ואחד פלסטיני - "חיוך הגדי" (שמעון דותן, 1986), "החולמים" (אורי ברבש, 1989), "נישואים פיקטיביים" (חיים בוזגלו, 1989), ו"פזילה" (סובחי א-זוביידו, 2001), המאמר מעלה את הטענה, ולפיה דמותו ההרואית של הפלסטיני שהופיעה בקולנוע הישראלי, עברה גלגולים שונים החל בדימויו כאחר וכלה בהיפרדות ממנו מתוך הבנה כי איש אינו מוסמך לספר את סיפורו של האחר. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית (קובץ בעריכת סנדרה מאירי, יעל מונק, עדיה מנדלסון-מעוז, ליאת שטייר-לבני) |
מקום הפרסום | רעננה |
מוציא לאור | האוניברסיטה הפתוחה |
עמודים | 442-457 |
מספר עמודים | 16 |
מסת"ב (מודפס) | 9789650613778 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2013 |
IHP publications
- ihp
- Gertz, Nurith
- Palestinian Arabs in motion pictures
- גרץ, נורית
- החולמים (סרט)
- חיוך הגדי (סרט)
- נישואים פיקטיביים (סרט)
- פזילה (סרט)
- פלסטינים בקולנוע
RAMBI publications
- rambi
- גרץ, נורית -- 1940-
- Arab-Israeli conflict -- 1948-
- Motion pictures -- Israel