ההשכלה הגבוהה כמשאב חברתי: מיפוי קריטריונים לחלוקה צודקת על פי מודל מערכתי

רונית בוגלר, שמואל שי

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרק

תקציר

המאמר עוסק בשאלות מרתקות , הנוגעות למיפוי קריטריונים של חלוקה צודקת של משאב ההשכלה הגבוהה . ההשכלה הגבוהה מוצגת כמשאב חברתי מוגבל . כמו לגבי כל משאב נדיר או מוגבל , לחברה יש אינטרס חיוני לחלקו על פי כללי צדק ידועים ומוסכמים . הדיון של בוגלר ושי בוחן ארבעה מושגי יסוד , שעליהם מושתת רעיון החלוקה הצודקת של השכלה גבוהה , על פי מודל מערכתי : שוויון , הוגנות , תועלת וחוק , תוך מתן דוגמאות מישראל וממדינות אחרות . (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחנגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון (קובץ בעריכת שרה גורי-רוזנבליט)
מקום הפרסוםירושלים
מוציא לאורמכון ון ליר
עמודים26-36
מספר עמודים11
סטטוס פרסוםפורסם - 2000

הערה ביבליוגרפית

חלק א': נגישות להשכלה גבוהה - היבטים חברתיים

IHP publications

  • ihp
  • הוגנות
  • חינוך גבוה
  • מוסדות להשכלה גבוהה
  • סטודנטים
  • צדק חברתי
  • צדק חלוקתי
  • שוויון הזדמנויות בחינוך
  • תאוריית המערכות
  • תועלתנות (פילוסופיה)

פורמט ציטוט ביבליוגרפי