תקציר
המאמר עוסק בשאלות מרתקות , הנוגעות למיפוי קריטריונים של חלוקה צודקת של משאב ההשכלה הגבוהה . ההשכלה הגבוהה מוצגת כמשאב חברתי מוגבל . כמו לגבי כל משאב נדיר או מוגבל , לחברה יש אינטרס חיוני לחלקו על פי כללי צדק ידועים ומוסכמים . הדיון של בוגלר ושי בוחן ארבעה מושגי יסוד , שעליהם מושתת רעיון החלוקה הצודקת של השכלה גבוהה , על פי מודל מערכתי : שוויון , הוגנות , תועלת וחוק , תוך מתן דוגמאות מישראל וממדינות אחרות . (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | נגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון (קובץ בעריכת שרה גורי-רוזנבליט) |
מקום הפרסום | ירושלים |
מוציא לאור | מכון ון ליר |
עמודים | 26-36 |
מספר עמודים | 11 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2000 |
הערה ביבליוגרפית
חלק א': נגישות להשכלה גבוהה - היבטים חברתייםIHP publications
- ihp
- הוגנות
- חינוך גבוה
- מוסדות להשכלה גבוהה
- סטודנטים
- צדק חברתי
- צדק חלוקתי
- שוויון הזדמנויות בחינוך
- תאוריית המערכות
- תועלתנות (פילוסופיה)