תקציר
למידה מתוקשבת מציעה בזדמנויות למידה חדשות, אך נראה כי מאפיינים אישיים של חלק מהלומדים אינם מאפשרים להם לנצל הזדמנויות אלה במלואן. פרק זה שואף לשפוך אור על הקשר בין גורמים אישיים של הלומד לבין ביצועים אקדמיים בלמידה מתוקשבת, ולהציע דרכים להתאים סביבות למידה מתוקשבת ללומדים בעלי אפיונים אישיים שונים מתוך מגמה לחתור לאופטימיזציה של הלמידה המתוקשבת ברמת הפרט וברמה המערכתית גם יחד. הפרק סוקר ספרות מקצועית רלוונטית ובוחן ממצאים אמפיריים מהספרות לגבי השפעת תוכנות האישיות על התנהגות בסביבות מקוונות בכלל ועל התנהגות ותפקוד הלומדים בלמידה המתוקשבת בפרט. לאור סקירות אלה, הפרק מביא הסברים תיאורטיים בהתייחסות לממצאי מחקרים ומציג כמה מסקנות. הוא מסכם בדיון מתוך ניסיון לתת הסבר לממצאים המעורבים שהתקבלו, ומעלה הצעות יישומיות שעשויות לתרום לשיפור הלמידה המתוקשבת עבור הפרט, כמו גם עבור המוסד. הפרק קורא לשלב במחקרים עתידיים בין הגורמים האישיים-הפסיכולוגיים של הלומד לבין השפעתם של מאפייני כלים טכנולוגיים והמאפיינים הפדגוגיים של קורסים, כדי להבין בצורה מקיפה ושלמה יותר תהליכים ותוצרים של הלמידה המתוקשבת. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Optimization of e-learning: The contribution of personality traits |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
כותר פרסום המארח | תקשוב, למידה והוראה |
עורכים | דוד חן, גילה קורץ |
מקום הפרסום | אור יהודה |
מוציא לאור | המרכז ללימודים אקדמיים: אור יהודה |
עמודים | 125-148 |
מסת"ב (מודפס) | 9789659166206 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2011 |
הערה ביבליוגרפית
שער 1: למידה וקוגניציהIHP publications
- ihp
- אופטימיזציה
- אישיות
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- התנהגות בני אדם
- למידה
- סביבה לימודית
- תכונות בני אדם (פסיכולוגיה)
- תלמידים