תקציר
המחברים כותבים על גישות להוראת תורת היחסות הפרטית. מאמר זה מכוון למורי הפיסיקה בתיכון או בקורסי המבוא למכניקה באוניברסיטה, והוא בבחינת תרומה חשובה להוראת הפיסיקה של המאה העשרים בתיכון. הכותבים מבחינים בין הגישה ההסטורית הקלסית, שהתמקדה בניתוח ניסוי מייכלסון מורלי, לבין הגישה הניסויית המבקשת לבסס את הלימוד על שימוש בניסויים מודרניים יותר מתחום הפיסיקה הגרעינית. המחברים מציעים הרחבה מן ההקשר ההיסטורי לשורה של נושאים, כגון האברציה של אור הכוכבים, ניסוי פיזו, ניסוי מייכלסון מורלי, כוכבים כחולים וניסויים במאיצי חלקיקים. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | החינוך לקראת המאה ה-21 (קובץ בעריכת דוד חן) |
מקום הפרסום | תל אביב |
מוציא לאור | הוצאת רמות |
עמודים | 345-359 |
מספר עמודים | 15 |
מסת"ב (מודפס) | 9652741795 |
סטטוס פרסום | פורסם - 1995 |
IHP publications
- ihp
- מכניקה -- לימוד והוראה
- ניסויים מדעיים
- פיזיקה -- לימוד והוראה
- תורת היחסות