תקציר
המונח "אוריינות דיגטלית" מתאר לא רק את היכולת להשתמש בתוכנה או להפעיל מכשיר דיגיטלי; הוא כולל מגוון רחב של מיומנויות מורכבות בתחומים שונים: הקוגניטיבי, המוטורי, הסוציולוגי והרגשי. משתמשים זקוקים למיומנויות אלה כדי לפעול ביעילות בסביבה דיגיטלית: "לקרוא" הוראות מממשקים גראפיים; להשתמש בשיעתוק דיגיטלי של חומרים קיימים כדי ליצור חומרים חדשים ומשמעותיים; להפיק ידע באמצעות ניווט בסביבות היפרמדיה לא-לינאריות; להעריך את איכות המידע ואת תקפותו ולהיות בעלי הבנה בוגרת ומציאותית של ה"כללים" המקובלים במרחב הממוחשב. המאמר מציע מסגרת מושגית מפורטת חדשה בעבור מיומנויות החשיבה הנכללות במונח "אוריינות דיגיטלית": חשיבה צילומית-חזותית (PHOTO-VISUAL THINKING); חשיבת שיעתוק (REPRODUCTION THINKING); חשיבה מסתעפת (BRANCHING THINKING); חשיבת מידע (INFORMATION THINKING) וחשיבה חברתית-רגשית (SOCIO-EMOTIONAL THINKING). שימוש במסגרת זו לצורך הערכה של איכות עבודתם של לומדים בסביבה דיגיטלית עשוי לספק לחוקרים ולמפתחים אמצעי תקשורת טובים יותר, שישפרו את יכולת העיצוב וההפקה של סביבות מכוונות-משתמש
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 61-78 |
מספר עמודים | 18 |
כתב עת | סקריפט: אורינות - חקר עיון ומעש |
כרך | 7-8 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2004 |
IHP publications
- ihp
- אוריינות
- אוריינות מחשב
- מידע
- מיומנויות חשיבה