אוכל, קדימה אוכל

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

אוכל הוא אובייקט רב-ממדים. יש לו ממד תזונתי, החיוני להישרדותנו כאורגניזם ביולוגי; יש לו ממד חברתי - תחום האוכל בכללותו מעוצב על ידי מבנים ויחסים חברתיים ומעצב אותם; יש לו ממד כלכלי; ויש לו ממד תרבותי - התנהגות האוכל האנושית מאורגנת על ידי התרבות ויש לה תפקיד חשוב בייצוג ובהסמלה של זהויות קיבוציות. האוכל מגלם שלל זיקות: בין טבע לחברה ולתרבות; בין עולם החומר לעולם הרוח; בין תהליכים חברתיים, כלכליים ופוליטיים רחבים ובין הגוף היחיד; בין קבוצות אנושיות ומרחבים חברתיים. כל אלה עושים את האוכל למושא מחקר מרתק, אך גם מורכב למדי. המאמר בוחן את תחום מחקר האוכל בישראל. הוא מצביע על הסוגיות המרכזיות ומציע כיוונים למחקרים עתידיים. בתוך כך הוא מתאר כמה גישות תיאורטיות מרכזיות בתחום המחקר החברתי-תרבותי של האוכל ומצביע על החשיבות של גישה מחקרית המשלבת דיון בגורמים תרבותיים לצד גורמים כלכליים, פוליטיים ואקולוגיים. (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)511-529
מספר עמודים19
כתב עתתיאוריה וביקורת
כרך50
סטטוס פרסוםפורסם - 2018

IHP publications

  • ihp
  • Consumers
  • Cooking, Israeli
  • Food
  • Food habits
  • Food industry and trade
  • Israel -- Civilization
  • Israel -- Social conditions
  • Research
  • בישול ישראלי
  • בשר עוף והודו
  • הרגלי אכילה
  • חומוס (מאכל)
  • ישראל -- חברה
  • ישראל -- תרבות
  • מזון
  • מחקר
  • צרכנות וצריכה
  • תעשיית מזון

RAMBI publications

  • rambi
  • Food -- Economic aspects -- Israel
  • Food -- Political aspects -- Israel
  • Food -- Social aspects -- Israel

פורמט ציטוט ביבליוגרפי