Abstract
מאז שנות השמונים של המאה הקודמת הוכרזו תריסר תוכניות תקשוב לאומיות של מערכת החינוך הישראלית. עבודה זו סוקרת את התוכניות תוך נסיון לבחון מה השתנה לאורך השנים בתפיסה של תקשוב מערכת החינוך, כמו גם מה נשאר ללא שינוי לאורך שנים רבות. העבודה מזהה דמיון רב בין התוכניות השונות בנוגע לנושאים כמו התקשוב כצורך לאומי, הצורך בספריית תכנים לאומית, והצורך בבניית תשתיות טכנולוגיות ואנושיות. לעומת זאת, הנושא של המחשב כמכונת למידה המחליפה את המורה הופיע בעבר אך נעלם בעשרים השנים האחרונות, וכך גם נעלם נושא הוראת המחשב כתחום דעת בשנות ה-90 לעומת זאת אנו רואים עלייה בחשיבות המחשב ככלי תומך בהתפתחות היחיד. העבודה מצביעה על תופעות של ספיראליות, חזרה על מטרות ישנות, היווצרות מטרות חדשות והיעלמותן של מטרות לאורך השנים. המחקר מניח תשתית לחקירת הקשר בין תוכניות התקשוב הלאומיות של מערכת החינוך לבין גורמים חברתיים, פוליטיים וטכנולוגיים. (מתוך המאמר).
Translated title of the contribution | Three Decades of National ICT Programs in the Israeli Education System |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 31-37 |
Number of pages | 7 |
Volume | 6 |
State | Published - 2011 |
Event | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס השנתי למחקרי טכנולוגיות למידה 2011 - האוניברסיטה הפתוחה, רעננה, Israel Duration: 17 Feb 2011 → … https://www.openu.ac.il/innovation/chais2011/ |
Conference
Conference | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי |
---|---|
Country/Territory | Israel |
City | רעננה |
Period | 17/02/11 → … |
Internet address |
IHP publications
- IHP
- Computer-assisted instruction
- Education -- Data processing
- Education -- History
- Education -- Israel -- Administration
- Teaching -- Aids and devices