'לימוד המקרא כ'אי-הבנה

Translated title of the contribution: Teaching the Bible as 'Misreading’

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

טענתו של מחבר המאמר היא שלפי תכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך, לימוד המקרא בבתי הספר הממלכתיים העל-יסודיים אמור להתנהל בקווים ביקורתיים המיוסדים על כלי מחקר פילולוגיים-היסטוריים. לדעתו, אין זו הדרך הנאותה ללמד את המקרא בבית הספר, הן בגלל ההשלכות התרבותיות והן בגלל הבעיות ההרמנויטיות הנובעות מהכרעה עקרונית זו. המחבר מדגיש שלוש נקודות: ראשית, התעלמותם של כותבי תכנית הלימודים מקיומן של גישות הרמנויטיות שפותחו במחצית השנה של המאה העשרים; שנית, הבעיות הפרשניות העולות מקריאה פשטנית של הטקסט המקראי הדל בפרטים תיאוריים אך רווי מנקודת מבט פרשנית; ושלישית, מעמדם התרבותי של שיעורי המקרא כסוכני החברות היחידים של עולם הידע היהודי בבתי הספר הממלכתיים בישראל. Refereed/Peer-reviewed
Translated title of the contributionTeaching the Bible as 'Misreading’
Original languageHebrew
Pages (from-to)141-163
Number of pages23
Journalהגות: מחקרים בהגות החינוך היהודי
Volume8
StatePublished - 2008

IHP publications

  • IHP
  • Bible -- Criticism, interpretation, etc
  • Bible -- Study and teaching

Cite this