כיצד סטודנטים בוחרים אמצעי תקשורת: עושר המדיה, השפעה חברתית או התנסות?

Translated title of the contribution: Students' Media Choice: Media Richness, Social Influence, or Experience?

אבנר כספי, תמר לוין

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

במחקר זה נבחנו ארבע עמדות תיאורטיות לבחירת אמצעי תקשורת להעברת מסרים שנבדלים במידת מורכבותם: תיאורית עושר המדיה של Daft and Lengel , תיאוריית ההשפעה החברתית של Fulk, היפותיזת הניסיון של King and Xia, ופרדוקס העושר שלRobert and Dennis. סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה השיבו על שאלונים שבדקו את העושר הנתפס, ההשפעה החברתית, את המיומנות והשימוש בפועל, את הצורך בהקצאת משאבים מנטליים, ואת מידת התאמתם של שמונה אמצעי תקשורת להעברת מסרים בעלי מורכבות שונה. הממצאים נתנו תמיכה חלקית לתיאוריית ההשפעה החברתית ולהיפותיזת הניסיון, והפריכו את ניבויי תיאורית עושר המדיה ופרדוקס העושר. ממצא זה מצטרף לממצאי מחקרים קודמים שהפריכו את תיאורית עושר המדיה. (מתוך המאמר).
Translated title of the contributionStudents' Media Choice: Media Richness, Social Influence, or Experience?
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages94-100
Number of pages7
StatePublished - 2008

IHP publications

  • IHP
  • College students
  • Information science
  • Information technology
  • Interpersonal communication
  • Mass media

Cite this