Abstract
במחקר זה נבחנו ארבע עמדות תיאורטיות לבחירת אמצעי תקשורת להעברת מסרים שנבדלים במידת מורכבותם: תיאורית עושר המדיה של Daft and Lengel , תיאוריית ההשפעה החברתית של Fulk, היפותיזת הניסיון של King and Xia, ופרדוקס העושר שלRobert and Dennis. סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה השיבו על שאלונים שבדקו את העושר הנתפס, ההשפעה החברתית, את המיומנות והשימוש בפועל, את הצורך בהקצאת משאבים מנטליים, ואת מידת התאמתם של שמונה אמצעי תקשורת להעברת מסרים בעלי מורכבות שונה. הממצאים נתנו תמיכה חלקית לתיאוריית ההשפעה החברתית ולהיפותיזת הניסיון, והפריכו את ניבויי תיאורית עושר המדיה ופרדוקס העושר. ממצא זה מצטרף לממצאי מחקרים קודמים שהפריכו את תיאורית עושר המדיה. (מתוך המאמר).
Translated title of the contribution | Students' Media Choice: Media Richness, Social Influence, or Experience? |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 94-100 |
Number of pages | 7 |
State | Published - 2008 |
IHP publications
- IHP
- College students
- Information science
- Information technology
- Interpersonal communication
- Mass media