Abstract
צרכנים נתקלים לעיתים במידע מספרי לגבי מוצרים, כמו דירוג תכונות או מספרי גרסה. במאמר הזה אנו מראות כיצד שינוי מספרי קטן יותר (בשונה מגדול יותר) עשוי להגדיל את השיפור הנתפס שחל במוצר. מצאנו שכאשר דירוג המוצר או מספר הגרסה השתנה ממספר עשרוני לשלם (למשל מגרסה 2.4 לגרסה 3), המוצר נתפס כאטרקטיבי יותר מאשר אם השינוי הוא בין שני מספרים שלמים (למשל מגרסה 2 לגרסה 3), אף על פי שמבחינה מתמטית השינוי האחרון גדול יותר. האפקט הזה מתרחש כאשר משמעות המידע המספרי אינה ברורה, והצרכנים מנסים להסיק אותה מהמספר עצמו. צרכנים מסיקים כי המספר העשרוני הוא חלק מסקלה מדויקת יותר, שבה המספרים העשרוניים הם ערכי ביניים והמספרים השלמים מסמלים קטגוריות. המעבר מעשרוני לשלם נתפס כדילוג על מספר ערכי ביניים ומעבר לקטגוריה הבאה. אנו מראות כי במצב כזה צרכנים מסיקים שהמוצר השתפר בצורה משמעותית ולכן הוא יותר אטרקטיבי. סדרה של מחקרים בהשתתפות מאות נבדקים מדגימה את התופעה ומדוע היא מתרחשת. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Leaps and tweaks: How a small numerical difference can have a big impact |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 65-72 |
Number of pages | 8 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 9 |
State | Published - 2021 |
IHP publications
- IHP
- Consumers
- Decimal fractions
- Information science
- Manufactures