Abstract
המאמר מציע קריאה חדשה של הסרט הישראלי המדובר ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי, סרטו של אפרים קישון "סאלח שבתי" (1964). בהשראת הגותו של ההוגה הרוסי מיכאיל בחטין המחברת יוצאת נגד הקריאות הרווחות של הסרט, שלפיהן הוא מייצג או אפילו משכפל את נרטיב הנחשלות המזרחית, ומציעה לראות בו נרטיב החותר תחת ערכי הציונות של התקופה. במרכזו עומדת דמות התואמת את דמות יוצר הסרט, המהגר שדחה על הסף את הפתרונות הסוציאליסטיים שהציעה המדינה הצעירה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 145-162 |
Number of pages | 18 |
Journal | פעמים: פרקי עיון במורשת ישראל במזרח |
Volume | 135 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- IHP
- Film criticism
- Immigrants in motion pictures
- Israel -- Ethnic relations
- Motion pictures -- Israel
- Motion pictures -- Political aspects
- Motion pictures -- Social aspects
- בחטין, מיכאיל
- ביקורת קולנוע
- מהגרים בקולנוע
- סלח שבתי (סרט)
- קולנוע וחברה
- קולנוע ופוליטיקה
- קולנוע ישראלי
- קיטוב עדתי
RAMBI publications
- RAMBI
- קישון, אפרים -- 1924-2005 -- סאלח שבתי (סרט)
- Motion pictures -- Israel
- Arts -- Israel
- Israel -- Civilization
- Israel -- Intellectual life